Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

یکی از عواملی که زیبایی خانم‌ها را دوچندان می‌کند پوشیدن لباس‌هایی متناسب با اندام فرد می‌باشد. خانم‌هایی با قد بلند برای انتخاب لباس‌های خود باید چند نکته را رعایت کنند تا با اندامی بهتر و زیباتر در تمامی جمع‌‌ها و میهمانی‌ها ظاهر شوند.

همینطور که می‌دانید انتخاب و طریقه‌ی مدل لباس پوشیدن ما، می‌تواند بیشتر عیوب اندام ما را بپوشاند. در این مقاله قصد داریم به چندین نکته ضروری و مهم در مورد انتخاب کلی لباس پوشیدن و چگونگی استایل مجلسی مناسب افراد قد بلند لاغر و قد بلند چاق اشاره کنیم.

بلوز بیروت و شلوار آلبرتا
بلوز بیروت و شلوار آلبرتا

7 قانون برای زیباتر شدن خانم‌هایی با قد بلند

چند قانونی که خانم‌هایی با قد بلند باید در انتخاب کلی لباس‌های خود رعایت کنند، به شرح ذیل است:

لباس‌های تنگ و چسبان ممنوع زیرا

لباس‌های که بیش از اندازه تنگ هستند و به بدن شما می‌چسبند اندام شما را بلندتر از آنچه که هستید، نشان می‌دهد و اصلا متناسب افراد قد بلند نیستند.

همیشه سعی کنید لباس‌هایی لباس‌هایی مناسب با اندازه و سایز خود تهیه کنید. لباس‌هایتان باید نه خیلی گشاد باشند و نه خیلی جذب.

لباس‌هایی با یقه‌های هفت و بازِ کشیده ممنوع زیرا

لباس‌هایی که یقه آن‌ها هفت است، قد شما را بلندتر از حد معمول نشان می‌دهد. برای افراد قد بلند لباس‌هایی با یقه اسکی انتخاب مناسبی است.

لباس‌های آستین دار بلند و جذب ممنوع زیرا

لباس‌‌‌های آستین دار و بلند جذب، جزو آن دسته از لباس‌هایی است که اگر آستین خیلی جذب و تنگ و همینطور بلند باشد شما را بلندتر نشان می‌دهد.

سعی کنید آستین لباس خود را طوری انتخاب کنید که نه زیاد گشاد و یا تنگ باشد ، آستین لباس را متناسب با سایز بازوهای خود انتخاب کنید.

شلوارهای لوله تفنگی و جذب تیره ممنوع زیرا

شلوارهای لوله تفنگی به دلیل اینکه بسیار تنگ و جذب هستند و کامل به ساق پا می‌چسبند پاهای شما را ظریف‌تر نشان می‌دهند و همین باعث کشیده نشان دادن اندام شما می‌شود.

بهتر است برای پوشیدن شلوار، شما شلواری را انتخاب کنید که دمپای گشاد و یا راسته داشته باشد و یا از قسمت زانو به پایین کمی گشادتر باشد این مدل را به اصلاح شلوار دمپا گشاد می‌گویند. این مدل شلوار به بدن قوس متناسب و زیبایی می‌بخشد و حتی برای افراد لاغر قد بلند و یا چاق قد بلند انتخاب متناسبی است.

شلوارهایی که طرح دار هستند برای افراد قد بلند هم انتخاب خوبی به نظر می‌رسند زیرا پاهای شما را کمی کوتاه‌تر نشان می‌دهند و همینطور شلوارهای برمودا و کوتاه قد شما را زیباتر جلوه می‌دهد و مناسب افراد قد بلند هستند.

لباس‌هایی با خطوط عمودی ممنوع زیرا

لباس‌هایی که خطوط عمودی دارند اصلا انتخاب مناسبی نیستند زیرا قد و همینطور لاغری فرد را از آنچه که هست بیشتر نشان می‌دهد. هرگز از لباس‌هایی با خطوط عمودی در استایل خود استفاده نکنید.

کمربندهای پهن ممنوع زیرا

کمربندهای پهن هم برای افراد لاغر ممنوع می‌باشد زیرا فرد را باریکتر و لاغرتر نشان می‌دهد ولی اگر لباس شما طوری است که میخواهید حتما از کمربند استفاده کنید از کمربندی که باریک‌تر و شل تر است استفاده کنید.

استفاده از زیور آلات کشیده و بلند ممنوع زیرا

زیور آلات بلند و کشیده نیز اندام و صورت شما را کشیده‌تر و لاغر‌تر نشان می‌دهد، سعی کنید از زیور آلات و گوشواره‌های گرد و بزرگ برای پرتر نشان دادن صورت خود استفاده کنید.

چه نوع لباس‌ مجلسی مناسب افراد قد بلند و لاغر است؟

اگر فردی هستید که قد خیلی بلندی دارید بهتر است در پوشیدن هر نوع لباسی اول کمی تامل کنید و بعد تصمیم بگیرید زیرا بعضی از لباس‌ها و استایل‌ها مناسب افراد با قد بلند نیستند و امکان دارد قد شما را بلندتر از حد نشان دهد و این اصلا زیبا نیست. بهتر است شما از لباس‌هایی که طرح و خطوط افقی دارند در استایل خود استفاده کنید، تا قد شما را کمی کوتاه‌تر نشان دهد.

اگر می‌خواهید بالاتنه شما درشت‌تر به نظر بیاید بهتر است از لباس‌هایی با یقه‌های چین دار و یا پاپیون‌دار و طرح‌های گل دار استفاده کنید تا بالاتنه تان درشت‌تر به نظر بیاید و قد بلندتان به چشم نیاید.

در پوشیدن دامن ها نیز باید دقت کنید که چه مدلی را انتخاب می‌کنید که شما را کشیده‌تر و بلندتر از حد نشان ندهد. دامن‌‌هایی که کلوش هستند و پف‌دار هستند و همین‌طور دامن‌های پیلی دار و رنگ روشن مناسب افراد لاغر با قد بلند هستند.

اگر قصد پوشیدن کت و شلوار را در یک مهمانی دارید،  کتی را انتخاب کنید که اپل کوچک دارد زیرا داشتن اپل زیر کت شانه‌های شما را کمی پهن‌تر به نظر می‌آورد و چشم‌ها را از قد بلند شما به سمت بالا تنه‌تان می‌برد.

چه نوع لباس‌ مجلسی مناسب افراد قد بلند و چاق است؟

اگر فرقی قد بلند و چاق هستید سعی کنید به جای پوشیدن لباس‌هایی با خطوط افقی از لباس‌هایی بدون خطوط استفاده کنید. درست است که لباس‌هایی با خطوط افقی قد شما را به حالت متعادل نگه میدارد ولی اگر فردی چاق با قد بلند هستید، خطوط افقی شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

اگر قدی بلند با بالاتنه درشت دارید، از لباس‌هایی با یقه‌های چین دار و یا پاپیون‌دار و طرح‌های گل دار استفاده نکنید و روی پوشش مناسب پایین تنه‌تان تمرکز کنید تا قد شما بلندتر دیده نشود.

در این هنگام برای پوشش پایین تنه در پوشیدن دامن ها اگر پایین تنه درشت و قدی بلند دارید تمرکز خودتان را روی پوشش بالا تنه خود بگذارید.

پیراهن متز
پیراهن متز

چه نوع پیراهن مجلسی را خانم‌های قد بلند انتخاب کنند؟

اگر شما به یک مهمانی و یا عروسی دعوت شده‌اید و قصد دارید در آن مجلس پیراهن بلند بپوشید بهتر است پیراهنی را انتخاب کنید که از قسمت کمر به پایین کمی پف‌دار و یا چین‌‌دار باشد، این انتخاب به شرطی است که شما فردی قد بلند با اندامی لاغر باشید تا اندام شما را کمی چاق‌تر و متناسب‌تر نشان دهد.

در هر صورت اگر فردی چاق یا لاغر با قد بلند باشید، اگر پیراهنی را انتخاب کنید که آستین‌ بلند باشد، تصمیم درستی گرفته‌اید، زیرا در این صورت شما به یک خانم خوش استایل در مجلس به چشم می‌آیید.

دامن‌های مجلسی بهترین گزینه برای افراد قد بلند به حساب می‌آید. شما می‌توانید از دامن‌هایی با رنگ‌های روشن و طرح‌دار تنگ و یا گشاد با طرح‌های شلوغ و چهارخانه انتخاب کنید، اما این نکته را به یاد داشته باشید که حتما رنگ دامن خود را رنگ روشن تهیه کنید.

پوشیدن کت‌‌های اسپرت گزینه مناسبی برای این که قد شما را در حالت تعادل نشان دهد، هستند.

و در نهایت سخن نهایی با خانم‌های قد بلند با اندامی لاغر برای پوشیدن لباس مجلسی

رنگ‌ها را فراموش نکنید.

پوشیدن لباس مجلسی با رنگ‌های روشن و براق برای شما گزینه مناسبی است، چون شما فرد چاقی نیستید که بخواهید با پوشیدن رنگ مشکی و تیره اندام خود را بپوشانید.

برعکس دست شما برای انتخاب تمام رنگ‌های روشن و براق باز است و محدودیتی در پوشیدن از رنگ‌های روشن و شاد ندارید.

در مطلب دیگری ؛ کاملا در مورد انتخاب رنگ مناسب لباس توضیح داده ایم.

پیراهن مجلسی مدل راسته بپوشید.

برای انتخاب مدل لباس مجلسی شما می‌توانید از پیراهن مدل راسته که نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ و جذب باشد استفاده کنید. پیراهن مدل راسته شما را کمی چاق‌تر از آنچه که هستید نشان می‌دهد.

کفش و کیف خود را درست انتخاب کنید.

خانم هایی با قد بلند و لاغر می‌توانند از کفش‌هایی با پاشنه کوتاه و یا تخت استفاده کنند، زیرا کفش‌هایی با پاشنه بلند و باریک، شما را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد و گزینه مناسبی نیستند.

اگر می‌خواهید همراه لباس مجلسی خود کیف به دستتان بگیرید سعی کنید از کیف های بزرگ استفاده نکنید زیرا کیف بزرگ شما را ریزه‌تر نشان می‌دهد.

شما می‌توانید از کیف‌هایی با اندازه معمولی انتخاب کنید و از بدست گرفتن کیف‌های کوچک دوری کنید زیرا قد شما را بلندتر نشان می‌دهد.

راهنمایی های کامل و لازم را در مطلب ؛ چگونه کیف و کفش را ست کنیم ؟ ارائه کردیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.