Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

آیا تا به حال به قدمت آرایش کردن فکر کرده‌اید؟ جالب است که بدانید که استفاده از لوازم آرایشی یا همان آرایش کردن قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارد، در گذشته انسان‌ها با استفاده از عصاره میوه‌ها، برگ‌ درختان و پودر برخی از سنگ‌ها برای خود مواد آرایشی درست می‌کردند.

اگر سری به موزه‌های هنری بزنید با لوازم آرایش جالب و قدیمی روبرو خواهید شد.

معمولا خانم‌ها برای زیبایی بیشتر آرایش می‌کنند، زیرا یک آرایش اصولی باعث کمرنگ‌تر شدن عیب‌های صورت و برجسته‌تر شدن زیبایی‌های آن می‌شود.

مثلا با استفاده از کانتور و کرم پودر تیره می‌تواتید بینی خود را کمی کوچک‌تر نشان دهید. صورت دارای اندام‌های مجزایی بوده که هر کدام با لوازم مخصوص و شیوه‌های خاص باید آرایش شود.

در این مقاله قصد داریم نکات طلایی برای آرایش کردن به شیوه اصولی را برایتان شرح دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

افجه
افجه

آرایش مناسب با لباس مجلسی

معمولا خانم‌ها پس از انتخاب لباس مجلسی از خود می‌پرسند که؛ آرایش لباس مجلسی چگونه باید باشد؟

هماهنگی آرایش صورت با رنگ یا مدل لباس یکی از عواملی است که در جذابیت استایل شما تاثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر آرایش لباس مجلسی  باید کاملا شیک و با توجه به رنگ لباس انتخاب شود‌.

معمولا برای هر رنگ لباس یک مدل آرایش خاص و رنگ‌های منحصربفرد وجود دارد، که باعث درخشش شما در مجلس می‌شود. برای ست کردن و هماهنگ بودن آرایش با لباس مجلسی باید به یک سری اصول یا قوانین عمل کرد.

مثلا آرایش مناسب با لباس مجلسی دخترانه، یک آرایش ملیح و کم‌رنگ است نه یک آرایش غلیظ و پررنگ! زیرا آرایش‌های غلیظ معمولا سن را بالاتر از حد معمول نشان می‌دهند.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم بدانیم با هر رنگ لباس مجلسی چه رنگ‌ها و مدل‌های آرایشی مناسب است:

آرایش مناسب لباس قرمز

رنگ قرمز یک رنگ گرم و جذاب بوده، که باعث جلب توجه می‌شود، به همین دلیل اگر لباس مجلسی شما قرمز رنگ است از آرایش‌های غلیظ و پررنگ بپرهیزید.

یک آرایش لایت یا کم رنگ که شامل کمی کرم مرطوب کننده یا کرم پودر، رژ گونه روشن، سایه چشم مات، رژ لب کم‌رنگ، یک خط چشم نازک و کمی ریمل آرایش مناسب لباس قرمز است.

اما برخی از خانم‌ها طرفدار آرایش‌های سنگین و غلیظ هستند و آرایش‌های کم‌رنگ طبق سلیقه آن‌ها نیست.‌

از آنجایی که گفتیم آرایش غلیظ با لباس قرمز جالب نیست، توصیه ما به اینگونه خانم‌ها این است که فقط آرایش یک عضو صورت غلیظ و پررنگ باشد نه کل صورت. مثلا یا یک رژ لب پررنگ و قرمز را انتخاب کنید یا یک آرایش چشم غلیظ.

رعنا مشکی
رعنا

آرایش مناسب لباس مشکی

رنگ مشکی یک رنگ لوکس و شیک و همچنین باعث لاغر‌تر دیده شدن می‌شود، به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها رنگ مشکی را برای لباس مجلسی خود انتخاب می‌کنند.

معمولا هر رنگ و مدل آرایشی با رنگ مشکی هماهنگ و جذاب است، اما برای راحتی شما چند آرایش مناسب لباس مشکی را پیشنهاد می‌دهیم:

  • رنگ کرم پودر: رنگ و میزان آن باید متناسب با رنگ پوست انتخاب شود و پوست شما را یک درجه روشن‌تر کند.
  • آرایش چشم: برای جذابیت بیشتر چشم‌ها از ریمل و خط چشم رنگی استفاده نکنید و فقط آرایش چشم شما باید مشکی باشد. سایه‌های تیره و دودی هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای لباس مشکی شما باشد.
  • رنگ رژ لب: رنگ های سرخابی کمرنگ، زرشکی، صورتی مات و قرمز را برای رنگ رژ لب می‌توانید انتخاب کنید.
  • رنگ رژگونه: آخرین ماده آرایشی که هنگام آرایش کردن استفاده می‌شود رژگونه است که تاثیر زیادی در نتیجه آرایش دارد. رنگ‌های صورتی و هلویی بهترین رنگ‌های پیشنهادی برای آرایش مناسب با لباس مشکی است.

آرایش مناسب با لباس مشکی نقره‌ای

رنگ نقره‌ای از جمله رنگ‌هایی است که چشم‌ها را به دنبال خود می‌کشد، پس در انتخاب رنگ و مدل آرایش باید دقت کنید.

مثلا آرایشی که در آن رنگ‌های گرم مثل نارنجی وجود دارد با رنگ نقره‌ای هم‌خوانی جذابی ندارد. به عنوان پیشنهاد، رنگ‌های آرایش مناسب با لباس مشکی نقره‌ای باید اینگونه باشد:

  • رنگ کرم پودر: کرم پودر مناسب با رنگ پوست باید انتخاب شود و پوست را یک یا دو درجه روشن‌تر کند.
  • رنگ رژگونه: رژگونه صورتی یا هلویی
  • رنگ آرایش چشم: آرایش تیره یا دودی برای چشم‌ها
  • رنگ رژ لب: قرمز روشن یا صورتی

آرایش مناسب با لباس کرمی

رنگ کرم در دسته‌ی رنگ‌های خنثی قرار دارد، به همین دلیل معمولا با هر رنگ و آرایش هماهنگ می‌شود. اما بهتر است که برای آرایش با لباس رنگ کرم از رنگ‌های خیلی روشن استفاده نکنید، تا فرم صورت شما خسته و بی‌حال نشان داده نشود.

برای مثال چند رنگ برای آرایش مناسب با لباس کرمی را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • رنگ کرم پودر: با توجه به رنگ پوست باید انتخاب شود.
  • رنگ ریمل و خط چشم: مشکی یا قهوه‌ای
  • رنگ سایه چشم: قهوه‌ای، طلایی، بژ یا هر طیف رنگی دلخواه
  • رنگ رژگونه: هلویی
  • رنگ رژ لب: مرجانی، بژ و قهوه‌ای

آرایش مناسب بله برون

همانطور که می‌دانید بله برون یک مراسم کاملا رسمی است که قبل از عقد برگزار می‌شود و معمولا عروس خانم‌ها طیف رنگی کرم یا صورتی را برای لباس خود انتخاب می‌کنند.

برای جذابیت و زیبایی بیشتر آرایش صورت باید متناسب با رنگ لباس انجام شود، پس آرایش مناسب بله برون باید ملیح و کاملا دخترانه باشد‌.

در آرایش‌های ملیح و دخترانه بیشتر از رنگ صورتی و کم‌رنگ استفاده می‌شود، زیرا رنگ صورتی معمولا با هر رنگ پوست هم‌خوانی دارد و شخص را کم سن و سال‌تر نشان می‌دهد. پس در مراسم بله برون از رنگ‌های تیره و تند برای آرایش استفاده نکنید.

مدل آرایش و فرم صورت

در حالت کلی فرم صورت انسان‌ها گرد یا کشیده است، صورت‌های گرد کمی گوشتی و تپل بوده ولی صورت‌های کشیده معمولا لاغر و استخوانی هستند.

معمولا با آرایش کردن می‌توان کمی حالت چهره یا فرم صورت را تغییر داد. یعنی اگر صورت شما گرد و تپل است با استفاده از آرایش می‌توانید کمی آن را کشیده‌تر یا لاغرتر نشان دهید.

آرایش مناسب صورت گرد

افرادی که صورتی گرد دارند اگر می‌خواهند کمی صورتشان کشیده‌تر نشان داده شود بهتر است هنگام آرایش به این نکات توجه کنند. که ما چند ایده برای آرایش صورت گرد را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • آرایش ابرو: ابروها باید به صورت زاویه‌دار و منحنی رو به بالا باشند.
  • رنگ رژ گونه: بهترینرنگ رژگونه برای صورت‌های گرد رنگ سرخ یا صورتی است.
  • رنگ آرایش لب: برای کشیده‌تر شدن صورت استفاده از یک براق کننده یا برق لب کافیست و از رژ لب‌های تیره یا پررنگ استفاده نکنید.
  • رنگ سایه چشم: سایه‌های تیره و دودی صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند.
  • آرایش چشم: باید به درشتی یا ریزی چشم‌هایتان دقت کنید. برای جشم‌های درشت فقط زدن یک ریمل کافیست اما اگر چشم‌های درشتی ندارید بهترین مدل آرایش چشم یک خط چشم شکسته و رو به بالا است.

آرایش مناسب صورت کشیده

در مقابل افرادی که گردن بلند و صورتی کشیده و لاغر دارند مایلند که صورت آن‌ها کمی تپل‌ یا گرد نشان داده شود، که می‌توان با انتخاب برخی از رنگ‌ها صورت کمی پرتر به نظر برسد.

  • آرایش ابرو: ابروها باید کاملا پهن و رو به بالا باشند
  • رنگ رژ گونه: رنگ رژگونه نیز باید روشن باشد، چون در حالت کلی رنگ‌های روشن صورت را پر نشان می‌دهند.
  • رنگ آرایش لب: زرشکی، قرمز، بنفش، صورتی و هر رنگ شاد دیگری صورت شما را کمی تپل و پر نشان می‌دهد.
  • رنگ سایه چشم: رنگ سایه بهتر است روشن و مطابق با رنگ لباس باشد، زیرا رنگ‌های تیره صورت شما را کوچک و لاغر نشان می‌دهند
  • آرایش چشم: برای آرایش چشم ریمل شما باید از نوع حجیم کننده باشد زیرا مژه‌های پر صورت را حجیم نشان می‌دهند و برای خط چشم هم بهتر است خط چشم خود را پهن بکشید.