Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که مدل مو تا چه حد می‌تواند در زیبایی استایل شما تاثیرگذار باشد؟ به نظر شما آیا هر لباسی مدل مو مخصوص به خود را دارد؟

برای درک بهتر این موضوع یکی از لباس‌های مجلسی یقه بسته خود را بپوشید و موهایتان را خیلی معمولی دورتان بریزید و از خود عکس بگیرید.

سپس با همان لباس کمی به موهای خود برسید و آن‌ها را به صورت بسته شینیون کنید و مجدد عکس گرفتن را تکرار کنید. حال این دو عکس را کنار هم بگذارید، قطعا مشاهده خواهید کرد که‌ زیبایی و جذابیت لباس مجلسی در عکسی که موهای شما شینیون شده، بسیار بیشتر است.

البته موی شینیون شده برای تمام یقه‌ها مناسب نیست و تقریبا برای یقه‌های متفاوت مدل موی مختلف وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید که با هر نوع یقه یا لباس چه مدل مویی مناسب است تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

بلوز آوینیون
بلوز آوینیون

مدل مو با لباس مجلسی

اگر برای خرید لباس مجلسی سری به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی بزنید؛ با تنوع بسیار زیادی روبرو شده، تا حدی که انتخاب کردن برای شما سخت می‌شود.

پس از انتخاب و خرید لباس باید به فکر ست کردن اکسسوری با لباس و همچنین هماهنگ کردن مدل مو با لباس مجلسی خود باشید.

به عنوان مثال اگر جنس پارچه لباس مجلسی شما از نوع نرم و لخت است، به سراغ مدل موهای دخترانه یا مدل‌های نامرتب بروید. در این مدل‌ها‌ برای فرم گرفتن مو از تافت یا ژل استفاده نمی‌شود.

در ادامه پیشنهاداتی برای انواع مدل مو‌ لباس مجلسی ارائه می‌دهیم، مثلا اگر می‌خواهید بدانید که بهترین مدل مو با لباس کوتاه مجلسی چیست تا آخر این مقاله همراه ما باشید چون پیشنهادات جذابی برای شما داریم.

راهنمای انتخاب مدل مو برای انواع قد

قبل از هر چیزی برای انتخاب مدل مو به قد خود دقت کنید، مثلا افراد قد کوتاه برای اینکه قد بلندتر به نظر برسند بهتر است موهای خود را بالا ببندند یا موهای خود را بالای سر شینیون کنند.

اما افراد قد بلند باید موهای خود را پشت گردن یا کنار گوش به حالت جمع و بسته دربیاورند. همچنین این افراد اگر می‌خواهند که خیلی قدبلند به نظر نیایند، باید گفت که موهای باز شده برای آن‌ها بهترین مدل است.

یقه و مدل مو لباس مجلسی

چون یقه لباس نزدیک به گردن و موهای شما است پس باید قبل از انتخاب فرم و مدل مو، حتما به یقه توجه کنید، که ما سعی کرده‌ایم با چند پیشنهاد ساده، انتخاب مدل مو را برای شما کمی راحت‌‌تر کنیم:

  • مدل مو با لباس مجلسی یقه وینتیج: برای این نوع یقه حتما سراغ مدل‌های مدرن مثل موهای موج‌دار، مدل موی جمع شده کنار گوش یا موهای کوتاه با فر درشت بروید.
  • مدل مو با لباس مجلسی یقه یک طرفه یا کج: مدل دم اسبی ساده‌ترین و راحت‌ترین مدل مو بوده که با لباس‌های یقه کج جذابیت خیره کننده‌ای نیز دارد.
  • مدل مو لباس مجلسی یقه هفت: این مدل یقه پرطرفدارترین مدل برای انواع لباس است، زیرا در آن گردن به زیبایی مشخص می‌شود. اگر موهای بلندی دارید آن‌ها را سشوار بکشید و به اصطلاح رها کنید. البته مدل مو شینیون و جمع شده نیز با این یقه تناسب زیادی دارد چون استخوان ترقوه به خوبی دیده می‌شود.
  • مدل مو با لباس مجلسی یقه هالتر: برای یقه‌های هالتر باید موهای خود را به نوعی با کش یا گیره ببندید یا اینکه شینیون کنید تا موهایتان روی صورت و شانه شما نریزد.
  • مدل مو لباس مجلسی یقه کلاهی: ترکیب شینیون‌های کلاسیک با این مدل یقه زیبایی و جذابیت خاصی به استایل شما می‌بخشد.
  • مدل مو لباس مجلسی یقه دکلته: مدل جمع و باز بهترین مدل مو با لباس مجلسی است که یقه دکلته دارد. البته دست شما برای انتخاب در این نوع یقه بسیار باز است و می‌توانید موهای خود را آزادانه رها کرده یا به صورت جمع شده پشت یا کنار گوش شینیون کنید.
  • مدل مو با لباس یقه اسکی: موهای رها بدترین انتخاب برای مدل مو با لباس یقه اسکی است. چون یقه تا زیر گردن شما قرار می‌گیرد ممکن است کمی احساس ناخوشایندی کنید. پس اگر به دنبال مناسب‌ترین مدل مو با لباس یقه اسکی هستید باید بگوییم که موهای خود را بهتر است به هر مدلی که دوست دارید جمع کنید.

مدل مو با لباس پشت باز

در لباس‌های مجلسی پشت باز، باید گفت که انواع مدل مو با لباس پشت باز هماهنگ می‌شود. مثلا خانم‌هایی که دوست دارند پوست و پشت آن‌ها دیده شود می‌‌توانند موهای خود را به شکل جمع شده درست کنند.

اما کسانی که خیلی مایل نیستند که پشت آن‌ها دیده شود بهتر است مدل دم اسبی یا جمع و باز را برای موهای خود انتخاب کنند‌.

البته موهای رها شده یا فردار بهترین مدل مو با لباس پشت باز هستند.

البته اگر مجلس در محیطی که کمی رطوبت دارد برگزار می‌شود، بهتر است موهای خود را باز نگذارید چون پس از مدتی ممکن است وز کند و ظاهر شما نامرتب به نظر بیاید.

کسانی که می‌خواهند با این مشکل روبرو نشوند، می‌توانند موهای خود را به شکل معمولی یا تیغ ماهی ببافند.

ثریا
ثریا

مدل مو برای لباس مجلسی بلند دخترانه

 اگر به دنبال مدل مو برای لباس مجلسی دخترانه هستید، به شما مدل موی باز را پیشنهاد می‌دهیم. اگر موهای بلندی دارید به شکل‌های مختلفی می‌توانید آن را باز بگذارید. مثلا می‌توانید با اتوی مو کاملا آن‌ها را صاف یا لخت کنید. یا اینکه با دستگاه‌های مخصوص فر، آن‌ها را موج‌دار کنید.

البته باید بگوییم که سشوار کشیدن و حفظ حالت طبیعی مو نیز می‌تواند یک پیشنهاد مدل مو برای لباس مجلسی بلند دخترانه باشد. 

مدل مو با لباس کوتاه مجلسی

زمانی که لباس کوتاه مجلسی می‌پوشید معمولا کم سن و سال‌تر به نظر می‌رسید. موی باز، موهای فر، لخت یا موج‌دار چند پیشنهاد عالی برای مدل مو با لباس کوتاه مجلسی است.

شومیز ولز
شومیز ولز

مدل مو با شومیز و شلوار

برای انتخاب مدل مو با شومیز و شلوار باید به اندازه موها و نوع یقه شومیز خود توجه کنید. مثلا اگر شومیز شما یقه بسته است موهای خود را جمع کنید یا اینکه اگر یقه بازی دارد می‌توانید موهای خود را به حالت لَخت یا موج‌دار باز بگذارید. پس باید بگوییم که انواع مدل مو با شومیز و شلوار هماهنگ می‌شود.

مدل مو با لباس عروسکی

لباس‌های عروسکی چون در دسته لباس‌های فانتزی هستند پس مدل مو با لباس عروسکی نیز باید از نوع مدل‌های فانتزی و عروسکی باشد. مثلا می‌توانید موهای خود را در دو طرف سر مانند دو گلوله جمع کنید. یا اینکه به شکل‌های جدید یا فانتزی ببافید.