Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

کمتر خانمی را می‌توان پیدا کرد که در فصل‌ سرد زمستان از نیم بوت یا بوت استفاده نکند. زیرا نیم بوت‌ها به عنوان یک کفش یا پاپوش گرم شناخته شده و در روزهای لغزنده و برفی باعث افزایش تعادل و جلوگیری از سر خوردن می‌شوند.

همچنین از تمام این مزیت‌ها که بگذریم، پوشیدن نیم بوت و بوت در زمستان باعث می‌شود استایل فرد مدرن و جذاب به نظر بیاید.

در این مطلب سعی داریم نکاتی که هنگام انتخاب و ست کردن نیم بوت و بوت زنانه در زمستان باید به آن توجه کنید را بیان کنیم.

پس اگر در فکر خریدن نیم بوت یا بوت هستید با ما همراه باشید.

تینا
تینا

معرفی انواع نیم بوت و بوت زنانه

بوت یا چکمه پرکاربرد کفش برای فصل‌های پاییز و زمستان سال است، که معمولا بر اساس ارتفاع ساق، داشتن بند، جنس و اندازه پاشنه دسته بندی می‌شوند.

نیم بوت چلسی

این نوع  نیم بوت اغلب پاشنه کوتاهی دارد و برای راحتی بیشتر در کنار آن از زیپ یا کش استفاده می‌شود تا قابلیت ارتجاعی داشته باشد. همچنین در پشت این مدل پارچه‌ای قرار داده می‌شود تا فرد هنگام پوشیدن راحت‌تر باشد.

جنس این مدل نیم بوت معمولا نبوک یا چرم براق است و برای تمام موقعیت‌ها و با انواع شلوارهای جین و پارچه‌ای ، انواع مانتو، پالتو زنانه و کاپشن می‌توان آن را پوشید.

بوت و نیم بوت بندی

انواع‌ پاشنه‌دار، لژدار و تخت این مدل در بازار موجود است و همچنین یکی از بوت و نیم بوت‌های پرطرفدار است، ظاهر آن کمی خشن به نظر می‌آید اما ظرافت دخترانه و زنانه ترکیب جذابی به وجود می‌آورد.

بوت‌ و نیم بوت بندی را با انواع مانتو کوتاه، شلوار تنگ و گشاد ست می‌شوند.

بوت سوارکاری

این مدل بوت ابتدا برای اسب سواری یا سوارکاری طراحی شده بود، اما چندین سال است که به دنیای مد و پوشاک هم راه پیدا کرده و با انواع لباس ست می‌شود. ست این بوت‌ها با کت‌های کوتاه و شلوار جذب یک استایل جذاب و کلاسیک به وجود می‌آورد. 

  همچنین بوت سوارکاری را می‌توان با شلوار جین جذب، لگ، پیراهن، مانتو و پالتو پوشید.

بوت بایکر

این مدل بوت پاشنه کوتاهی دارد و ارتفاع ساق بوت از مچ پا کمی بالاتر است. ست کردن این مدل نیم بوت و بوت با انواع لباس‌های چرمی استایل جذابی را به شما هدیه می‌دهد.

 بوت بایکر را می‌توان با انواع  شلوارهای چرم و جین مشکی، ذغالی و طوسی ترکیب کرد. یکی از مزایای این نوع بوت این است با انواع لباس نخی، استرچ و یا هر جنس دیگری هماهنگ می‌شود.

بوت چانکی

بوت‌های چانکی یا پاشنه مبلی دارای پاشنه‌هایی ضخیم و دندانه‌دار هستند. این مدل به دلیل ظاهر متفاوتی که دارد برای استایل‌های متفاوت و جسورانه بسیار مناسب بوده. ترکیب این مدل بوت با لباس‌های طرح شطرنجی و چهارخانه، راک یا شلوارهای زخمی و پالتوهای چرم یک انتخاب هوشمندانه است.

بوت بالای زانو

بهترین و گرم‌ترین بوت برای روزهای سرد پاییزی و زمستانی‌، بوت‌های بالای زانو هستند، که استایل شما را خاص و شیک می‌کنند.

ترکیب این نوع بوت با شلوارهای جین جذب و یا جین‌های زخمی استایل شما را منحصر به فرد می‌کند. همچنین می‌توان با مانتوهای کوتاه آن را پوشید،

زیرا این مدل بوت کشیدگی و زیبایی پاهای شما را دو چندان کند. اگر به فکر خرید این مدل بوت هستید ترجیحا یک مدل ساده و رنگ مشکی آن را انتخاب کنید تا با هر لباسی که مد نظر شماست به خوبی هماهنگ شود.

انتخاب نیم بوت زنانه

برای داشتن یک استایل شیک و منحصر به فرد، هنگام انتخاب نیم بوت زنانه نیز مانند لباس باید به مسائلی مثل فرم بدن و پاها، رنگ نیم بوت، جنس، اندازه پاشنه و مدل آن توجه کرد.

فرم بدن

فرم بدن خانم معمولا به 4 دسته: گلابی شکل، مثلث وارونه، مستطیل یا شکل سیب تقسیم می‌شود. توجه به  فرم بدن اولین مسئله‌ای است که هنگام خرید و انتخاب نیم بوت زنانه باید رعایت شود.

  • فرم بدن گلابی شکل: در اینگونه افراد معمولا پهنای باسن و دور کمر از شانه‌ها بیشتر بوده، به همین دلیل هنگام انتخاب نیم بوت یا کفش باید به سراغ نیم بوت‌های پاشنه بلند بروند.
  • فرم بدن مثلث معکوس: این فرم بدن نقطه مقابل فرم قبلی بوده و پهنای شانه فرد از پهنای باسن و دور کمر بیشتر است. نیم بوت‌هایی که رنگ روشن دارند یا کمی سنگین هستند، بهترین انتخاب برای فرم بدن مثلث معکوس است.
  • فرم بدن مستطیل شکل: در این فرم بدن سایز و پهنای شانه‌ها با دور کمر و پهنای باسن برابر بوده و همچون یک مستطیل است. نیم بوت‌های تزئینی می‌تواند انحنای زیبایی به فرم بدن آن‌ها بدهد.
  • فرم بدن به شکل سیب: در این فرم بدن، پهنای دور سینه و کمر به نسبت بقیه اندام بسیار بیشتر بوده و مانند یک سیب است. به همین دلیل این افراد باید نیم‌بوت‌هایی که رنگ روشن دارند بپوشند تا پهنی دور کمر، کمتر به چشم بیاید.

اگر به دنبال شناخت بیشتر فرم بدن خود هستید، مطلب ؛ انتخاب لباس با در نظر گرفتن فرم بدن را حتما مطالعه کنید.

 رنگ نیم بوت

رنگ‌های خنثی مثل مشکی و قهوه‌ای می‌توانتد بهترین انتخاب برای رنگ نیم بوت باشند. زیرا این رنگ‌ها به راحتی با اکثر رنگ‌ها ست و هماهنگ می‌شوند، در نتیجه با لباس‌های بیشتری می‌توانید آن‌ها را بپوشید.

البته هنگام ست کردن رنگ نیم بوت و لباس سعی کنید دو رنگ متضاد را با هم نپوشید، مثلا پیراهن سفید با نیم بوت مشکی پاهای شما را کوتاه نشان می‌دهد.

رنگ خنثی فقط مشکی و قهوه‌ای نیست، بلکه می‌تواتید به سراغ رنگ‌های زیر هم بروید

  • قهوه‌ای مایل به زرد
  • سفید
  • خاکستری
  • طلایی
  • نقره‌ای

جنس نیم بوت

جنس نیم بوت می‌تواند فرم پای شما را بهتر و یا حتی بدتر نشان دهد. مثلا کسانی که شماره پا بزرگی دارند ترجیحا نیم بوت‌هایی که جنس مات دارند را انتخاب کنند. زیرا جنس‌های براق معمولا سایز پا را بزرگتر از حد معمول نشان می‌دهند، جنس‌های مات موجود در بازار معمولا شامل چرم، جیر و پارچه می‌شوند.

اندازه پاشنه و مدل نیم بوت

کسانی که می‌خواهند پاهای آن‌ها کشیده و بلند به نظر بیاید باید سراغ نیم بوت‌های پاشنه بلند بروند، البته این را هم باید در نظر گرفت که هرچه پاشنه بوت یا نیم بوت بلندتر باشد استایل شما مجلسی‌تر می‌شود.

برای مجالس و موقعیت‌های خاص به سراغ نیم بوت‌های پاشنه دار و نوک تیز بروید، زیرا زیبایی و کشیدگی فرم پاهای شما را دو چندان می‌کنند.

ست کردن نیم بوت با شلوار

شما در فصل پاییز و زمستان می‌توانید نیم بوت‌های خود را با انواع دامن، پیراهن، لگ و شلوار ست کنید. اما چون خانم‌ها در فصل‌های سرد بیشتر شلوار می‌پوشند، برای راحتی بیشتر شما چندین ترکیب عالی برای ست کردن نیم بوت با شلوار به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • نیم بوت مشکی با شلوار جین مشکی
  • نیم بوت قهوه‌ای چرم با شلوار پارچه‌ای مشکی
  • نیم بوت پاشنه‌دار با شلوار چرم
  • نیم بوت‌ چرم با شلوار جین
  • نیم بوت پاشنه دار قهوه‌ای با شلوار پارچه‌ای راسته
  • نیم بوت سفید با شلوار سفید
  • نیم بوت بدون پاشنه و اسپرت با شلوار جین
  • نیم بوت جیر با شلوار جین
  • نیم بوت پاشنه‌ دار با شلوار گشاد
  • نیم بوت عسلی با شلوار جین گشاد
  • نیم بوت چرم سبز با شلوار چسب و تنگ زرشکی
  • نیم بوت پاشنه دار با شلوار جین تنگ سورمه‌ای

راهنمای خرید بوت و نیم بوت زنانه

حتما تا به حال این جمله را زیاد شنیده‌اید که “پا قلب دوم انسان است” به نظر شما چرا این لقب را به پا داده اند؟ در پاسخ باید بگوییم که خون ابتدا از طریق قلب به تمام نقاط و اندام بدن پمپاژ می‌شود یا اینکه خون در کل بدن ما جریان دارد. عمل برگشت خون از پا به قلب به دلیل نیروی جاذبه زمین کمی دشوار است. اما دریچه‌هایی در پا وجود دارد که عمل پمپاژ خون به قلب را انجام می‌دهند.

به همین دلیل است که پا لقب قلب دوم انسان را دارد و هنگام خریدن کفش یا بوت باید به یک سری نکات توجه کرد. زیرا کفش یا بوت نامناسب و غیراستاندارد باعث اختلال در جریان خون می شود. به همین دلیل نکاتی که هنگام خرید بوت باید به آن توجه کنید را جمع آوری کرده‌ایم پس با ما همراه باشید.

  1. بهترین زمان خرید برای کفش یا بوت بعد از ظهر است، زیرا به دلیل فعالیت روزانه سایز پا نیم شماره بزرگ‌تر است.
  2. سعی کنید بوت خود را از جنس چرم‌های طبیعی انتخاب کنید، چون تهویه و گردش هوا مناسبی برای پا دارند.
  3. برای رفت و آمد‌های روزانه خود از بوت‌های مدل بندی یا تخت استفاده کنید.
  4. برای روزهای برفی و لغزنده، بوت‌های ارتشی را انتخاب کنید زیرا به حفظ تعادل شما کمک می‌کنند.
  5. بوت‌های چرمی تغییر سایز نمی‌دهند یا به اصطلاح جا باز نمی‌کنند، پس مطابق سایز دقیق پا خود انتخاب کنید.
  6. برای فعالیت‌های روزمره و سرکار از بوت‌های پاشنه بلند و نوک تیز را خریداری نکنید.
  7. اگر قصد خرید بوت‌های بافتنی را دارید، حتما یک رنگ تیره آن را انتخاب کنید تا دائما مجبور نباشید آن‌ها را بشویید.