Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

 فرم بدن شما ، ساختارمنحصربفرد بدنتان است که آگاهی ازآن به شما کمک می‌کند، لباس‌های بهتری برای خود انتخاب کرده و این لباس‌ها را به خوبی با استایل خود هماهنگ سازید. در واقع قرار است مطمئن شوید لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید با فرم بدن شما متناسب هستند و ظاهر شما را بهتر می‌کنند. در این مطلب به شما می گوییم که پس از تشخیص شکل بدن خود، از چه نوع لباس‌هایی استفاده کنید.

فرم سیب

وقتی بالاتنه بزرگتری در مقایسه با بخش پایین بدن خود  دارید، فرم بدن شما سیب خواهد بود. افرادی که این نوع بدن را دارند، معمولا شانه‌های پهن و خط نیم تنه بزرگتری دارند. به همین دلیل احساس می‌شود که وزن آنها در قسمت میانی بدن جمع شده است و بنابراین می بایست توجه را از آن قسمت بدن دور کنید و نقاط قوت خود را برجسته سازید. مثلا باید پاهای خود را بیشتر نمایش دهید یا لباس‌هایی با یقه هفت بلند بپوشید که باعث ایجاد حس کشیدگی می شوند.شما می‌توانید پیراهن‌های دارای برش عمودی و کت های نسبتا بلند  بپوشید .کت یک لایه اضافی برای توجه پدید می آورد وبواقع کت وژاکت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. لباس‌های تک رنگ بخصوص رنگ‌های تیره، لباس‌های آستین بلند یا آستین سه ربع و آستینهای طرحدار به شما کمک می کنند و همچنین می‌توانید از دامنها و  شلوارهای راسته با رنگ روشن استفاده کنید تا تعادل ایجاد شود. اگر شکل بدن سیب دارید،  از پوشیدن پیراهنهای تنگ و شلوار جین تنگ و فاق کوتاه  خودداری کنید. که این لباسها سبب نمایان شدن بیشتر فرم شکم می شوند.لباس های تنگ، لباس های رنگ روشن، لباس های پف دار و پلیسه، پیراهن های کوتاه وتاپها برای فرم سیب مناسب نیستند.

فرم ساعت شنی 

اگر فرم بدن ساعت شنی داشته باشید، به طور قطع متوجه این موضوع خواهید شد. این نوع بدن، متعادل‌ترین نوع بوده و در آن قسمت بالایی و پایینی بدن شما کاملا متناسب هستند و خط کمر  به خوبی مشخص است.دور سینه و دور باسن تقریباً برابر است که ازنظر زیبایی‌شناسی  نرمال‌ترین و خوش‌فرم ترین اندام است. بنابراین وقتی به دنبال لباس هستید، آنهایی را انتخاب کنید که کمر مشخصی دارند.از آنجایی که شما یک فرم بدن خوب و متعادل دارید، لباس‌های شما نیز باید به همین خوبی باشند. لباس باید به خوبی در منحنی‌ها بنشیند و طرح کلی آنها را دنبال کند. لباس‌هایی که به کمر می‌چسبند، بهترین لباس برای شما خواهند بود. یقه هفت نیز به شما کمک می‌کند تا قسمت بالای بدن خود را نمایش دهید. برای نمایش خط کمر، یک کمربند در خط طبیعی کمر یا زیر آن قرار دهید.تقریباً هر چیزی برای این مدل بدن مناسب به نظر می‌رسد. اما استفاده از تاپ‌های گشاد و شلوارهای گشاد ممکن است ظاهر زیبای شما را از بین ببرد.

فرم گلابی 

اگر قسمت پایینی بدن شما درشت‌تر باشد و باسن و ران شما از نظر بصری بزرگتر از قسمت بالایی بدن شما بنظر برسد،شمافرم بدن گلابی دارید و  باید در انتخاب پوشش توجه را به قسمت بالایی بدن خود جلب کنید.مزیت این نوع بدن آن است که در صورت استفاده از لباس صحیح، می‌توانید تصویری از شکل ساعت شنی ایجاد کنید. شانه‌های شما باریک است و باسن شما بزرگتر است؛ بنابراین تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که تعادل را برقرار کنید. شلوارراسته همراه بلوزهای طرح‌داروگلداربا رنگ های متضاد و زنده که موجب جلب توجه به قسمت بالایی بدن می‌شوند، گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود. یقه دلبری، یقه هفت، یقه قایقی وحلزونی نیز سبب تعادل فرم بدنی شما می‌شوند. دامنهای فون،ترک و کلوش نیز باعث پوشانده شدن فرم پایین تنه می شوند و گزینه های بسیار خوبی هستند.آستینهای پفی و شلوارهای راسته که بطور کامل فرم بدن را پنهان می کنند نیز از گزینه های دیگر شما در انتخاب لباس است.

اگر شکل بدن گلابی دارید، از تاپ‌های چسبان،دامن های راسته و تنگ و کوتاه،هر نوع تزئین مانند گل و یا جیب در ناحیه باسن،کت و ژاکت های کوتاه ، شلوار های تنگ، پارچه هایی با طرح های درشت و رنگ های متضاد برای ناحیه باسن خودداری کنید.

شکل بدن مستطیل 

 این فرم بدن معمولاً از شانه تا باسن، یکدست است.بازوها و پاهای شما چیزهایی هستند که باید نمایش دهید؛ بنابراین روی آنها تمرکز کنید. در واقع فرم بدن شما، مانند ساعت شنی است؛ به جز اینکه خط کمر مشخصی ندارید.لباس‌های لایه لایه و موج‌دار، پیراهن های راسته ای که روی آن با یک کمربند پهن و تیره در قسمت کمر بسته شود،کت ها و لباس هایی که در کمر برش افقی دارند،دامن های کلوش و چین دار چند طبقه، پیراهن های دراپه و یا با چین های ملایم ، آستین های پفی ،استفاده از جیب های تزئین شده در قسمت های سینه و باسن لباس،استفاده از جیب های فلاپ (جیب های در دار)  واستفاده از شلوار های کارگو و سافاری گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود.جلیقه‌ها و کاپشن‌های بلند و شنل‌ها برای شما کاربرد زیادی دارند.از لباس‌هایی که بسیار حجیم به نظر می‌رسند، پیراهن هایی که در کمر چین می خورند ویا رنگ کمربند روشن دارند وشلوار های پیلی دار که دم پای آنها تنگ می شود پرهیز کنید، زیرا در این صورت ظاهر خوبی نخواهید داشت.

فرم بدن مثلث یا توت فرنگی

 این نوع بدن  شبیه مثلث معکوس یا توت فرنگی  است وطبق آن عرض شانه‌ها پهنتر از باسن هستند. شما باید به یاد داشته باشید که می بایست باسن خود را مشخص سازید و از این طریق به تعادل بدن‌تان کمک کنید. شلوار جین راسته و لباس‌هایی که به طور طبیعی به صورت V برعکس به نظر می‌رسند، لباس‌های مناسبی برای شما خواهند بود. اگر شکل بدن مثلث برعکس دارید، از آنجایی که باسن شما بسیار باریک‌تر از شانه‌های‌تان است. شلوار جین تنگ و دامن‌های تنگ با هر نوع تاپ عالی به نظر می‌رسند. اما مطمئن شوید که لایه بندی و مشخص کردن زیادی در قسمت بالایی بدن شما وجود ندارد. زیرا به هیچ کدام از آنها احتیاج نخواهید داشت. یقه‌های هفت نیز برای شما بسیار مناسب خواهند بود. زیرا توهم شانه‌های باریک ایجاد می‌کنند.تمامی چیزهای طرح‌دار، لایه‌ها و مواردی از این دست باید در قسمت پایینی بدن شما قرار گیرند. قسمت بالایی بدن شما باید حداقل طرح‌ را داشته باشد.کت های یقه آرشال و باز،پیراهن هایی که در کمر توسط یک کمر بند جمع شده و دامنی پر چین دارند، آستین های رگلان ، تاپ ها و تی شرت های ساده ،کت هایی با برش های عمودی ،دامن های پرچین، کلوش و مدل دار و با پارچه هایی با نقوش درشت و رنگ های شاد و متضاد ویا رنگ های روشن و براق ، استفاده از لباس هایی که زیر سینه آنها برش افقی دارد، پیراهن های فون که از زیر بغل تا پایین به تدریج گشاد می شود،استفاده از جیب های فلاپ  در پهلوی دامن ها و شلوار ها توصیه می شود وتا زمانی که این کار را انجام دهید، ظاهر شما بسیار عالی به نظر می‌رسد.