Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

بزرگترین سوالی که خانوم‌ها در حین انتخاب لباس با آن مواجه می‌شوند این است که “چه رنگی به من می‌آید؟” یا ” با کدام رنگ لباس جذاب‌تر می‌شوم؟”.

تا به حال از خود  پرسیده‌اید که واقعا چه چیزی سبب می‌شود تا مردم کشش بیشتری نسبت به برخی رنگ‌ها برای انتخاب لباس خود داشته باشند؟

 لازم است این نکته را یادآورشویم که بهترین انتخاب رنگ لباس وابسته به رنگ پوست افراد می‌باشد. حال به این مبحث می‌رسیم که اصلا چگونه می‎توان تعیین کرد که کدام رنگ لباس برای کدام رنگ پوست مناسب‌تر است؟ ترکیب رنگ‌های لباس نسبت به پوست می‌تواند به صورت متضاد و یا مکمل انتخاب شود.

پیراهن متز
پیراهن متز

اگر می‌خواهید رنگی مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید در مرحله اول باید متوجه شوید زمینه پوست شما چه رنگی است. در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که علاوه بر تناژ رنگی پوست خود، رنگ‌های لباسی که باعث می‌شود شما جذاب به نظر برسید را با هم بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله برای انتخاب رنگ مناسب لباس برای جذاب‌تر به نظر رسیدن می‌خوانید:

  • تعیین تناژ رنگ پوست
  • رنگ‌ لباس مناسب با رنگ پوست گرم
  • رنگ‌ لباس مناسب برای رنگ پوست سرد
  • رنگ‌ لباس متناسب با رنگ پوست خنثی یا بی‌ رنگ
  • رنگ‌های متناسب با همه رنگ پوست‌ها
  • ترکیب رنگ‌های مشکی و خاکستری

تعیین تناژ رنگ پوست

تناژ رنگی پوست افراد معمولا به دو دسته تقسیم می‌شود.

افرادی با زمینه‌ی پوست سرد کسانی هستند که در پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌هایی مانند آبی روشن، انواع رنگ‌های سبز و انواع رنگ‌های بنفش‌ زیبا بنظر می‌رسند.

افرادی با زمینه‌ی پوست گرم کسانی هستند که ئذ پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌هایی مانند نارنجی و قهوه ای می‌درخشند.

روش اول تعیین تناژ رنگ پوست

راحت‌ترین روش برای عیین تناژ پوست استفاده از یک کاغذ سفید ساده است. کاغذ را نزدیک چهره خود نگه دارید و مقایسه کنید که پوست شما در مقایسه با کاغذ چطور به نظر می‌رسد.

اگر پوست شما به رنگ زرد مایل باشد، احتمالا تن پوست شما گرم است. اگر پوست شما صورتی و یا آبی رنگ باشد، تن پوست شما سرد خواهد بود و اگر پوست شما خاکستری به نظر برسد، تن پوست شما خنثی یا طبیعی (بی رنگ) است.

روش دوم تعیین تناژ رنگ پوست

موهایتان را از روی صورتتان کنار بزنید. سپس روبروی آینه بایستید و یک تی‌شرت، حوله و یا لباس سفید را کنار صورتتان قرار دهید. اگرصورت شما هاله‌ای از رنگ زرد داشت، شما جزو دسته افرادی با تناژ پوستی گرم‌ هستید و اگر صورتتان هاله‌ای آبی رنگ داشت، شما جزو دسته‌ی افرادی با تناژ پوستی سرد هستید.

نکته مهم

برای مثال اگر شما همانقدر با رنگ نارنجی خوب بنظر می‌رسید که با صورتی، در این صورت شما دارای زمینه‌ی پوست خنثی هستید. افراد با پوست خنثی بسیار نادرند و فقط افراد خوش شانس با همه‌ی لباس‌ها فوق العاده بنظر می‌رسند.

فلورانس
فلورانس با رنگی خاص برای خاص پوشان

رنگ‌ لباس مناسب با رنگ پوست گرم

شما اگر جزو آن دسته از افرادی با تناژ پوستی گرم هستید بهتر است برای انتخاب رنگ لباس به قسمت گرم چرخه رنگ مراجعه کنید و رنگ‌هایی مانند قرمز، هلویی، نارنجی، کهربایی، طلایی و زرد را برای انتخاب لباس امتحان کنید تا عالی به نظر برسید.

این افراد باید طیف‌های گرم‌تر از رنگ‌های سرد، مانند زیتونی، ارغوانی و قرمز بنفش را بپوشند.

رنگ‌های خنثی‌ای که برای این دسته از افراد مناسب است شامل خاکستری مایل به قهوه ای، کاپوچینویی و کرمی هستند.

شما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‎های سرد مانند آبی یخی یا آبی یاقوتی کبود یا بنفش آمیتیس استفاده نکنید، به این دلیل که آن رنگ پوست شما را خاکستری می‌کنند.

نقس
نفس

رنگ‌ لباس مناسب برای رنگ پوست سرد

بهترین رنگ‌ها برای شما که رنگ تناژ پوستیتان سرد است و از عمق اقیانوس و عمق زمستان الهام می گیرد بهتر است برای جذاب شدن پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌هایی چون آبی روشن، سبز زمردی و بنفش تیره و روشن، آبی یخی و صورتی امتحان کنید.

برای استفاده از طیف‌های گرم رنگی، شما می‌توانید از رنگ‌هایی چون قرمز یاقوتی، قرمز روشن و یا زرد بسیار کمرنگ استفاده کنید.

طیف‌های خاکستری قابل استفاده برای شما خاکستری روشن، سفید و سرمه‌ای خواهند بود.

سعی کنید از پوشیدن رنگ‌های نارنجی، قرمز گوجه‌ای و زرد پررنگ، که به طور کامل با پوست شما تناقض دارند، خودداری کنید.

رنگ‌ لباس متناسب با رنگ پوست خنثی یا بی‌ رنگ

کسانی که تناژ رنگی پوست خنثی و یا همان بی رنگ دارند، در گروه منحصر به فردی با جولیان مور، آنجلینا جولی، جولیا رابرتز و کری واشنگتن قرار گرفته‌اند.

به عنوان شخصی با رنگ پوست خنثی، می‌توانید هر رنگی را روی چرخه رنگی بپوشید، اما معمولا بهتر است به جای رنگ‌های جیغ و شارپ از رنگ‌های لطیف یا خاموش استفاده کنید.

برای جذاب‌تر شدن لباس هایی با رنگ‌هایی مانند صورتی چرک، سبز یشمی، زرد مایل به قرمز، آبی دریایی را انتخاب کنید.

رنگ‌های متناسب با همه رنگ پوست‌ها

برخی از رنگ‌ لباس‌ها هستند که با هر رنگ پوستی عالی به نظر می‌رسند، آن رنگ‌ها تعادل کامل گرم و سرد را دارا هستند که با پوست شما در تضاد نخواهند بود.

  • پوشیدن لباس‌های سفید خالص با پوست هر فرد عالی به نظر می‌رسد. اگر احساس می‌کنید که لباس سفیدی به پوست شما نمی‌آید، بهتر است نگاهی در نور طبیعی روز به آن بیندازید تا ازین موضوع مطمئن شوید که با انتخاب لباس سفید عالی هستید.
  • صورتی ملایم نیز، هر رنگ پوستی را روشن می‌کند و بر‌افروختگی طبیعی آن را از بین می‌برد.
  • رنگ آبی مایل به خاکستری به شرطی که با ترکیبی مناسب از آبی و سبز باشد می‌تواند توسط هر کسی پوشیده شود و یک رنگ تابستانی یا زمستانی مناسب باشد.
  • اگر می‌خواهید به سراغ لباس‌هایی با رنگ‌های تیره‌تر بروید، بنفش بادمجانی را امتحان کنید زیرا مانند یک رنگ خنثی عمل می‌کند و پوست شما را بدون غلبه بر آن، جان‌دار‌تر نشان خواهد داد.
    ترکیب رنگ‌های مشکی و خاکستری
  • طوسی (خاکستری) از ترکیب رنگ مشکی و سفید تشکیل شده و رنگی خنثی است. یعنی نه رنگ گرم و نه رنگ سرد است. این رنگ‌ها که همیشه و در بیشتر نقاط دنیا در زمستان و پاییز دیده می‌شوند و از رنگ‌های محبوب اکثر افراد است.
  • این دو رنگ جزء رنگ‌های تیره به حساب می‌آیند و وقتی این دو رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند ترکیب رنگی سنگینی را به وجود می‌آورند که بهتر است بیشتر برای فصل‌های سرد مثل پاییز و زمستان در لباس هایتان از آن‌ها استفاده کنید.
  • اکثر افراد چه آن‌هایی پوست روشن دارند و چه آن‌هایی که پوست تیره دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • پوشیدن لباس‌هایی از ترکیب این دو رنگ و یا رنگی یک دست از، یکی از این دو رنگ زیبایی و جذابیت فوق العاده‌ای به افرادی که دارای مو و چشمان مشکی دارند می دهد.
  • برای کلام آخر لازم است به این مورد اشاره اکید کنیم که رنگ مشکی علاوه بر اینکه به اکثر پوست ها می آید و رنگ بسیار جذابی نیز هست.