Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

عروسی یکی دیگر از جشن‌هایی است که لباس شما مهم‌ترین نقش زیادی در زیباتر شدن و درخشندگی شما را دارد. همچنین سبک پوشیدن لباس مهمان‌ها به بیشتر شدن زرق و برق فضای آن شب کمک می‌کند. از آنجایی که نوع پوشیدن لباس ما بیان کننده‌ی شخصیت ماست یعنی طرز لباس پوشیدن ما تاثیر زیادی در افکار دیگران درباره‌ی شخصیتمان دارد. در نتیجه پوشیدن لباس مناسب در مهمانی‌ها و جشن‌های مختلف بسیار مهم است.

دغدغه بسیاری از افراد بخصوص خانم‌ها قبل از جشن‌ها این است که چه بپوشیم تا در آن مهمانی بسیار شیک باشیم. البته اگر عروسی یکی از نزدیکانمان باشد، این دغدغه عمیق‌تر هم می‌شود.

لازم است به این نکته نیز توجه شود که همه خانم‌ها حداقل یک بار به این موضوع فکر کرده‎اند که در این عروسی چی بپوشم؟ چه رنگی بپوشم؟ لباسی با رنگ تیره، نیمه تیره یا روشن؟ و یا با چه نوع پوششی در مهمانی ظاهر شوم؟

ما در این مقاله قصد داریم به این دغدغه پاسخ دهیم. حالا از این پس شما با دانستن این چند نکته می‌توانید در عروسی بدرخشید و دیگر نیازی به نگرانی نیست.

انتخاب رنگ لباس در شب عروسی

  • در مورد رنگ لباس در مراسم عروسی باید بگوییم که چون بیشتر میهمانی‌های عروسی در شب برگزار می‌شود استفاده از رنگ‌های تیره در شب زیباتر بنظر می‌رسد اما رنگ‌های روشن نیز زیبایی و جلوه خاص خود را دارد و همچنین به شاد جلوه دادن صورت افراد کمک می‌کند.
  • اگر پوستتان را برنزه کرده‌اید از لباس‌هایی با رنگ‌های مناسب مانند صورتی، مرجانی و فیروزه‌ای می‌توان استفاده کرد زیرا این رنگ‌ها به پوست برنزه بیشتر می‌آید و به زیبایی فرد بیشتر کمک می‌کند.
  • اگر قصد پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های گرم را دارید بهتر است از جواهرات نیز استفاده کنید زیرا به زیبایی و بهتر درخشیدن فرد در میهمانی بیشتر کمک می‌کند.
  • اگر یک لباس تیره انتخاب شماست، از زرق و برق آن غافل نشوید. گاهی اوقات این زرق و برق توسط یک جواهر زیبا و گاهی اوقات توسط سنگ کاری روی قسمت‌های مهم لباس خواهد بود.

قبلا در مطلبی کاملا در مورد انتخاب رنگ مناسب لباس ، راهنمایی هایی ارائه کردیم.

مکان و نحوه پوشش در مراسم عروسی

  • مکان مراسم به طرز پوشیدن لباس مناسب به شما کمک می‌کند زیرا اگر مراسم در فضای باز مانند باغ برگزار شود، باید از لباس‌های سخت، خیلی جذب و لباس‌هایی که در آن‌ها راحت نیستید، اجتناب کنید.
  • البته اگر مراسم عروسی در سالن یا تالار است انتخاب لباس راحت‌تر است زیرا هر نوع لباسی که دوست دارید می‌توانید بپوشید اما بهتر است لباسی که انتخاب می‌کنید مناسب آن مراسم باشد.
لیل
لیل

لباس‌های مناسب برای مراسم عروسی که در روز برگزار می‌شود

  • برای انتخاب لباس در مراسم‌هایی که در روز برگزار می‌شود به چند نکته باید توجه کرد مثل وضعیت آب و هوا، جنس پارچه لباس، و راحتی در آن لباس زیرا تاثیر بسزایی در استایل شما دارد.
  • اگر مراسم در فصل گرم سال برگزار شود، پیراهن‌های کوتاه از جنس حریر و نخی و همچنین لباس‌های بندی و یقه باز، دکلته و یا بدون آستین مورد خوبی برای این فصل سال است و همینطور از کفش‌های باز و تابستانی استفاده کنید.
  • بهتر است انتخاب شما برای رنگ لباس در مراسم عروسی که در روز برگزار می‌شود، لباس‌هایی با رنگ‌های روشن باشد.
  • اگر زیاد عرق می‌کنید بهتر است از لباس‌هایی با طرح‌های شلوغ و رنگ روشن استفاده کنید.
کت بروکسل
کت بروکسل مناسب درخشیدن در مجالس

لباس‌های مناسب برای مراسم عروسی که در شب برگزار می‌شود

برای مراسم عروسی که در شب و برای شام برگزار می‌شود با توجه به اینکه شما با صاحب میهمانی چه نسبتی دارید می‌تواند نحوه پوشش شما تغییر پیدا کند.

در مراسم عروسی که برای شام دعوت می‌شود بهتر است از پیراهن‌های بلند، پوشیده و یقه‌های بسته استفاده کرد.

لباس مناسب برای جشن عروسی/لباس مناسب برای مهمانی‌های رسمی

در مراسم عروسی لباس رنگ مشکی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا این رنگ برای همه رنگ پوست و تمام سنین و همه اندام‌ها مخصوصا افراد تپل مناسب است. پوشیدن لباس مشکی به خوش استایل شدن شما کمک می‌کند و مناسب تمام چهره‌هاست. این رنگ زیبایی و وقار خاصی به شما می‌دهد.

در مراسم عروسی به این نکته بسیار توجه کنید که به هیچ عنوان از رنگ سفید استفاده نکنید زیرا در جشن عروسی، رنگ سفید مخصوص لباس عروس است.

درست است که در مراسم عروسی از لباس‌هایی با رنگ سفید نباید استفاده کرد اما لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و شاد می‌توان پوشید و می‌تواند انتخاب خوبی برای درخشیدن باشد.

قد لباس نیز در مراسم مهم است. بهتر است بلندی لباس شما تا روی زمین یا روی قوزک پا باشد تا شیک‌تر بنظر برسد.

درست است که با پوشیدن لباس مناسب در مراسم عروسی می‌توان درخشید اما نکاتی هم وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان به درخششتان بیافزایید:

چه موقع در مراسم حضور پیدا کنیم؟

صاحب مجلس برای مراسمی که شما را دعوت کرده ( عروس و داماد) اصولا برنامه‌هایی مدنظر دارد که می‌خواهد آن را در زمان مشخص خود انجام دهد بطور مثال رقص، کیک بریدن، آتش بازی و …. اگر با تاخیر به این مراسم‌ها برسید باعث ناراحتی عروس و داماد شده، و این نکته را در نظر بگیرید که بودن در کنار آن‌ها به شما قطعا حسی خوبی می بخشد.

آیا به عروس و داماد در مراسم کمک کنیم؟

شما می‌توانید به عروس و داماد پیشنهاد کمک دهید البته نه فقط پیشنهاد.

کمک به آن‌ها باعث می‌شود آن‌ها در مراسم استرس کمتری داشته باشند و حس خوبی به آن‌ها می‌دهید. البته شاید کمک شما خیلی کوچک باشد اما برای آن‌ها تونستید کاری انجام دهید و باعث خوشحالی آن‌ها در بهترین روز زندگی‌شان شدید.

اگر این کارها را در مراسم انجام دهید زیاده‌روی کردید:

این مراسم عروسی شما نیست، قطعا شما مهمان هستید، شان و شخصیت خود را بدانید، مثلا خیلی عکس سلفی نگیرید، یا خیلی زیاد نرقصید، به افراد دیگر فرصت بدهید، زیاده‌روی نکنید.

در مراسم ارتباطمان با دیگران چگونه باشد؟

با دیگران ارتباط برقرار کنید حرف بزنید هنگام صحبت کردن لبخند بزنید، اما در برخورد با دیگران خیلی زیاده‌روی نکنید متعادل باشید همچنین در مورد مسائل اقتصادی، سیاسی و … صحبت نکنید.

آداب خوردن را در مراسم چگونه رعایت کنیم؟

شما به مراسم عروسی دعوت شده‌اید درست اما قرار نیست پرخوری کنید و در خوردن زیاده روی کنید. باعث می‌شود سلامتی شما به خطر افتد و همچنین جلوی مهمان‌ها ظاهری زشت دارد و باعث آبروریزی می‌شود.

اگر عروس و داماد در خواستی از ما داشتند چه کنیم؟

بعضی مواقع در مراسم عروسی،عروس و داماد از شما در خواستی دارند بطور مثال داماد از اینکه از رقص عروس یا رقص دو نفرشان فیلم و عکس بگیرند و به مهمان‌ها اعلام می‌کند بهتر است ؛ به خواست آن‌ها احترام گذاشته زیرا آن روز متعلق به آن‌هاست یا دوست دارد با آن‌ها برقصید به خواسته آن‌ها احترام گذاشته و خوشحالشان کنید.

باید نکات زیر را برای درخشیدن در مراسم عروسی رعایت کرد:

  1. نپوشیدن لباس سفید زیرا این لباس مختص عروس است مهمانی برای عروس و داماد است بجز عروس نباید فرد دیگری در آن مهمانی بدرخشد مگر به خواست خود عروس باشد.
  2. درست لباس جین بسیار جذاب و قشنگ است اما گزینه خوبی برای پوشیدن در مراسم عروسی نیست حتی دامن جین. جین جنسی است که حالت اسپرت دارد و برای مراسم عروسی مناسب نیست.
  3. شاید شما تاج دوست داشته باشید یا حتی به پیراهن مجلسی که می‌پوشید گذاشتن تاج شما را زیباتر می‌کند اما شما حق ندارید در مراسم عروسی که عروس باید بدرخشد تاج بگذارد.
  4. شاید شما طرح‌های فانتزی شبیه میوه، حیوانات، رنگ‌های نئونی دوست داشته باشید اما در عروسی نمی‌توانید از این مدل لباس‌های عجیب و غریب استفاده کنید. بهتر است از رنگ‌های ملایم‌تر و طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید تا بهتر بین مهمان‌ها بدرخشید.
  5. مراسم عروسی محل عزا نیست که سر تاپا مشکی بپوشید البته که پوشیدن لباس مشکی شیک و مجلسی است اما باید از اکسسوری‌های رنگی استفاده کنید تا ظاهری جذاب داشته باشید نه کسل کننده.
  6. پیراهن کوتاه جذابیت خاص خودش را دارد اما در مراسم عروسی جالب نیست که از پیراهن کوتاه استفاده کنید زیرا لباسی که برای مراسم انتخاب می‌کنید باید حالت رسمی داشته باشد قدی بلند تا ظاهر شما را شیک‌تر کند. نه اینکه در مراسم پیراهن خود را مجبور باشید پایین بکشید و راحت نباشید.
  7. پوشیدن لباس‌های خیلی باز در مراسم عروسی خوب نیست زیرا عروس باید در این شب رویایی بدرخشد نه نگاه‌ها به سمت افراد دیگر در مراسم برود.
  8. اگر چه به فرد ظاهری زیبا و درخشان می‌دهد اما زیاده‌روی از آن نتیجه عکس دارد. همچنین اکسسوری‌های بزرگ و رنگی برای مراسم عروسی نیست.
  9. اگر این لباس مدنظرتان است گزینه خوبی برای این مراسم نیست زیرا این مهمانی مختص عروس است تنها او باید در جشن بدرخشد.
  10. کیف بزرگ برداشته تا همه وسایل خود را در آن گذاشته تا راحت‌تر حمل شود البته برای خوش استایل شدن در این مراسم باید یک کیف کوچک مناسب لباس خود برداشته تا وسایل کوچک خود از جمله کیف پول، گوشی در آن گذاشته تا ظاهری زیبا داشته باشید .

امیدواریم با این نکات در عروسی هر یک از عزیزانتان بدرخشید.