Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

یافتن استایلی شیک و جذاب همراه با حفظ ظرافت و زیبایی‌ها از جمله مواردی است که برای بانوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شاید در ابتدا فکر کنید ناخن‌ها تأثیری بر روی استایل شما ندارند اما با اندکی بررسی به این موضوع پی می‌برید که ظرافت و جلوه دست‌ها رابطه ای مستقیم با زیبایی ناخن‌ها و در نتیجه استایل شما دارد. حتی لاکی که برای ناخن‌های خود انتخاب می‌کنید این موضوع را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

زیبایی دست‌ها از گذشته تا کنون با رنگ بخشیدن به ناخن‌ها توسط انواع لاک صورت می‌گیرد، البته که توجه به رنگ لاک ناخن در سال‌های پیش نسبت به الان در سطح پایین‌تری قرار داشت اما امروزه لاکی که بر روی ناخن‌ها زده می‌شود را میتوان جزئی از آرایش دانست و به تنهایی ست کردن رنگ لاک با لباس‌ها در فشن و مد به یک دسته بندی خاص تبدیل شده است.

دراین مقاله ما به شما کمک می‌کنیم که انتخاب درستی در ست کردن رنگ لاک با انواع لباس‌های خود داشته باشید و در مورد این موضوع که با هر نوع لباسی و هر رنگ لباس چه رنگ لاکی رو ست کنیم صحبت خواهیم کرد.

انتخاب رنگ لاک

راهنمای انتخاب بهترین رنگ لاک

چنانچه تاکنون صرفاً با توجه به سلایق شخصی خود دست به انتخاب رنگ لاک می‌زدید، اکنون با توجه به متنوع بودن و طیف‌های گوناگون و گسترده رنگی لاک‌ها، با انتخابی دشوار روبرو خواهید بود.

اینجا لازم است به شما بگوییم انتخاب لاک نیز مانند انتخاب رنگ مو، رژ، سایه چشم و … قواعد و اصولی را با خود به دنبال دارد و با انتخاب لاکی مناسب می‌توانید زیبایی ناخن‌های خود را چندین برابر کنید. اینکه چه رنگی از لاک‌ها به دست و استایل شما می‌آید موضوعی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت.

در هنگام انتخاب رنگ لاک باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. رنگ پوست
  2. آرایش، فصل
  3. مناسبت و مکانی که می‌خواهید در آن حضور بهم رسانید
  4. لباسی که قصد دارید بر تن کنید

همخوانی و یا همان ست کردن رنگ لاک با لباس نیز روشی زیرکانه در جهت خاص و زیبا به نظر رسیدن استایل شما خواهد بود. پس از در نظر گرفتن عوامل تأثیرگزار بر انتخاب لاک که در بند فوق به آن اشاره شد، نوبت به ست کردن لاک با لباس مد نظرتان می‌باشد.

در ابتدا می‌خواهیم به شرح مختصری از عوامل مؤثر در انتخاب رنگ لاک بپردازیم.

رنگ پوست

انتخاب رنگ لاک با در نظر گرفتن رنگ پوست پیچیده نیست. یک سری قوانین کلی برای این انتخاب وجود دارد که فقط کافی است بدانید چه رنگی مناسب چه پوستی است.

  1. استفاده از رنگ‌های تیره لاک برای پوست‌های روشن به ویژه رنگ‌هایی که تناژ آبی دارند، مناسب می‌باشد.
  2. استفاده از طیف های متفاوت رنگ قرمز برای پوست‌ دست‌هایی به رنگ معمولی و گندمی پیشنهاد می‌شود.
  3. گروه سوم یعنی پوست‌های تیره تقریباً هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ لاک ندارند چرا که اکثر رنگ‌ها با پوست آن‌ها هماهنگی دارد.

آرایش

برقراری توازن بین رنگ لاک و تم آرایشی انتخابی، می‌تواند ایده‌ای ناب برای درخشیدن استایل شما باشد.

فصل

جالب است بدانید چهار فصل سال رنگ‌ لاک‌های متفاوتی را می‌طلبد.

  1. فصل بهار، فصل بی‌پروایی است و هیچ رنگ خاصی برای آن در نظر گرفته نشده و می‌توان از تمامی رنگ‌ها در این فصل بهره برد.
  2. فصل تابستان، فصل جسارت است و در آن رنگ‌های گرم و با رنگدانه‌های قوی استفاده می‌شود.
  3. فصل پاییز، همانند نامش استفاده از رنگ‌هایی چون طلایی، مسی، قرمز، حنایی و… را مناسب می‌داند.
  4. فصل زمستان، استفاده از رنگ‌های تیره نظیر مشکی و نقره ای که تداعی کننده سیاهی شب‌های زمستان و دانه‌های درخشان برف است برای این فصل توصیه می‌شود.

مناسبت

انتخاب رنگ لاک بسته به مناسبت و موقعیت مکانی متغییر می‌باشد. به طور مثال شایسته است در محل کار و موقعیت‌های رسمی مانند مصاحبه‌های شغلی از لاک‌هایی با رنگ‌های روشن و ملایم‌تر استفاده کنید، اما انتخاب رنگ‌های قوی‌تر در مهمانی‌ها، تعطیلات و … محدودیتی را با خود به دنبال نخواهد داشت.

مورد آخر لباسی که بر تن می‌کنید نیز انتخاب رنگ لاک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، برای همین در ادامه به طور جداگانه به این مبحث می‌پردازیم.

انتخاب بهترین رنگ لاک برای لباس

چه رنگ لاکی مناسب چه لباسی است؟

بانوان زمانی که به یک میهمانی دعوت می‌شوند معمولاً از هفته‌ها قبل به دنبال آماده‌سازی خود برای حضور در این مراسم هستند و درصدد آن بوده تا به بهترین شکل ممکن بدرخشند.

از جمله مراحلی که طی این روند به آن می‌رسند روبرو شدن با این سؤال است که با هر رنگ لباس مجلسی چه لاکی بزنیم؟ ست کردن لاک با لباس در صنعت مد خود به تنهایی موضوعی چالش برانگیز است.

لاک را می‌توان جزئی از اکسسوری‌های لازم در تکمیل استایل دانست. در انتخاب لاک برای لباس‌های خود در نظر داشته باشید؛ در صورتی که بر روی پارچه لباس، طرح‌های شلوغ نقش بسته بایستی لاکی ساده و بدون طرح را مورد استفاده قرار دهید.

در مقابل آن اگر پارچه لباس شما هیچ نقش ونگاری بر روی خود ندارد، دست شما برای ایجاد طرح‌های گوناگون بر روی ناخن باز است. اینکه چه رنگ لاکی مناسب چه لباسی است دقیقاً همان مسئله‌ای می‌باشد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

ست کردن رنگ لاک با لباس سفید

پوشیدن لباس سفید حس آزادی عمل را به شما القا می‌کند. استفاده از لاک مشکی همراه با لباس سفید به جهت تضاد میان این دو رنگ زیبایی خاصی را در استایل شما به وجود خواهد آورد. به طور کلی تمامی رنگ‌هایی را که با دیگر لباسهایتان نتوانستید ست کنید را با رنگ سفید می‌توانید امتحان کنید.

ست کردن رنگ لاک با لباس کرمی

به هیچ عنوان رنگ کرمی را برای این دسته از لباس‌ها انتخاب نکنید چرا که نه تنها این ست از جذابیت خاصی برخوردار نیست بلکه باعث بی روح شدن استایل شما نیز خواهد شد. انتخاب طیفی از رنگ صورتی گزینه مناسبی برای ست کردن با لباس کرمی می‌باشد.

ست کردن رنگ لاک با لباس گلبهی

این رنگ را به گونه‌ای در زمره رنگ‌های پاستلی می‌توان جای داد. بهترین شیوه برای ست کردن لاک با این رنگ استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار آن‌ها می‌باشد. ترکیب این رنگ در کنار سفید، بژ و یا پایه‌های رنگ کرم و نسکافه ای انتخابی عالی برای ایجاد استایلی شیک خواهد بود.

ست کردن رنگ لاک با لباس طوسی

پوشیدن لباس های رنگ تیره همانند طوسی، همراه با لاک‌های مات به رنگ‌های بژ و کرم می‌توان تطابق داد.

ست کردن رنگ لاک با لباس مشکی

از آنجا که مشکی رنگی خنثی است، پوشیدن آن کار شما را در انتخاب دیگر اکسسوری‌ها آسان می‌کند. کافی است لاک را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب نموده و البته به ست شدن آن با اکسسوری‌های مورد استفاده نیز توجه داشته باشید.

طرفداران سبک مینیمال لاک مشکی را توأم با لباس مشکی می‌پسندند. برای رسیدن به ظاهری پرانرژی و مدرن لاک‌های هولوگرامی، براق و شبرنگ را در دسته لاک‌های خود قرار دهید.

ست کردن رنگ لاک با لباس لی

لاک قرمز را همراه با پوشیدن لباس لی و به طور کلی لباس‌های آبی فراموش نکنید. از دیگر رنگ‌هایی که می‌توان با این ست هماهنگ کرد، رنگ سفید و طوسی و حتی زرد نیز می‌باشد که استفاده از این رنگ‌ها جذابیتی خاصی به استایل شما می‌بخشد.

سخن آخر

حال لازم می‌دانیم که بگوییم برای تمامی قواعد و اصولی که در رابطه با ست کردن لاک با لباس و پوست، در مطالب فوق به آن پرداختیم هیچ باید و نباید و قانون صد درصدی در جواب این سؤال که با هر رنگ لباس مجلسی چه لاکی بزنیم؟، وجود نداشته و شما می‌توانید از سلایق شخصی خود نیز در انتخاب رنگ لاک بهره بگیرید.

در واقع هدف ما صرفاً به جهت ایجاد جرقه ای کوچک در ذهن شما برای یافتن گزینه‌ای صحیح است که در نهایت به انتخاب بهترین‌ها می‌انجامد.