Search Icon Linkedin Twitter Instagram Telegram Facebook

با وجود اینکه خرید کردن بسیار مفرح است اما بسیاری از افراد فرصت کافی برای رفتن به فروشگاه نداشته و می‌خواهند در کمترین زمان، بهترین خرید ممکن را انجام دهند.  آنچه لازم است برای کوتاه کردن زمان خرید خود انجام دهید، رعایت چند نکته است که دراین مقاله به چند نکته در این زمینه  اشاره خواهیم کرد. این نکات، به طور قطع به شما کمک می‌کنند که خرید خود را به صورت موثرتر و سریع‌تر انجام دهید.

دوستش داشته باش یا ترکش کن

اگر می‌خواهید برای خرید لباس هزینه کنید، لازم است آیتم‌هایی را انتخاب کنید که واقعاً عاشق آنها هستید؛ لباس‌هایی که  پوشیدن آنها احساس خوبی به شما می‌دهد، در آن راحت هستید ، به شما می آید  و عاشقش شده اید، اگر جز این است  آن را به خانه نبرید. شک و تردید به شما می‌گوید که لباس مورد نظر، آنچه شما نیازدارید نیست.

بهترین رنگ‌ را بخرید

گاهی اوقات لباس‌هایی را پیدا می‌کنید که در رنگبندی متنوعی موجود هستند و تصمیم گیری برای انتخاب رنگ دشواراست. یک راه آسان  برگزیدن رنگ‌هایی است که  به شما می‌آیند. این امر به ویژه در مورد لباس‌هایی مانند تاپ، ژاکت یا کت‌هایی که به صورت شما نزدیک هستند، بسیار صدق می‌کند.همچنین درصورتی که برای فصل خاصی خرید می‌کنید، می‌توانید ایده داشته باشید که  چه رنگی مناسب فصل می باشد  واز خرید کدام رنگ‌ها براحتی می توانید صرف نظر کنید.

  در نظر گرفتن شکل بدن

توجه به شکل بدن، اهمیت زیادی در هنگام خرید پوشاک دارد. مثلا در صورتی که فرم بدن شما به صورت مستطیلی باشد، خرید بسیاری از لباس‌ها سبب می‌شود که ظاهر شما خوب به نظر نرسد. بنابراین باید آیتم‌هایی را خریداری کنید که خط کمر بیشتری ایجاد می‌کنند و به این وسیله ظاهر شما را زیباتر خواهند کرد. نباید لباس‌ را تنها به  دلیل  زیبایی آن بخرید  والبته نباید چیزهایی را بخرید که ظاهر شما را نازیبا جلوه می دهند. شکل بدن خود را در نظر بگیرید و سپس  به جستجوی مواردی بپردازید که بهترین خصوصیات بدنی شما را برجسته خواهند کرد و آنچه دوست ندارید را کاملا ازچشم بیننده مقابل می پوشانند.در نوشته دیگری به فرم بدن ولباس مناسب خواهیم پرداخت.

بقیه کمد لباس خود را در نظر بگیرید

اغلب اوقات وقتی که در حال خرید لباس هستید، می‌توانید آیتم‌هایی پیدا کنید که دوستشان دارید؛ اما آنها با چیزهای دیگری که در حال حاضر دارید، ست نمی‌شوند. برای مثال خرید یک شومیز در حالی که شلواری ندارید که با آن ست شود، بی‌معنی است. در واقع شما می‌توانید چیزهای جدیدی برای پوشیدن خریداری کنید یا اینکه آیتم‌هایی را بخرید که می‌توانند با آنچه هم اکنون در کمد شما وجود دارد، ست شوند.این ست شدن مربوط به رنگ‌ها، سبک‌ها، کفش و روسری و دیگر آیتم‌های لباس می‌شود. پس گاها به جای هزینه کردن برای لباس‌های کاملا متفاوت، می‌توان لباسی خریداری کرد که با دیگر آیتم‌های کمد شما ست می شود و به استفاده بهینه  از لباس می رسید.

آیتم‌های کارآمد را انتخاب کنید

در فروشگاه می‌توان آیتم‌های زیادی را مشاهده کرد که دوست دارید آنها را داشته باشید، اما واقعاً مکان مناسبی برای پوشیدن آنها ندارید پس  بهتراست ز خرید آنها چشم پوشی کنید  تنها چیزهایی را بخرید که برای شما کارآمد خواهند بود.به جستجوی آیتم‌هایی بپردازید که می‌توانید چندین بار با چندین لباس و برای چندین مناسبت استفاده کنید. چیزهای ابتدایی روزمره مانند شلوار جین، ژاکت کش باف ویا مثلا یک پیراهن مشکی ساده و شیک  مواردی هستند که شما در موارد متعدد قادر به پوشیدنشان هستید. اما یک جفت کفش پاشنه بلند متالیک خاص به نظر نمی‌رسد خیلی به کارتان بیاید. به جای خرید چنین چیزهایی، می‌توانید پول خود را برای گذراندن یک شب در خارج از منزل ذخیره کنید.

 حراج‌ها

لازم نیست که به شکل دیوانه‌واری در جستجوی حراج‌ها باشید و چیزهایی را خریداری کنید که به آنها احتیاجی ندارید. اما جستجو کردن برای معاملات عالی، می‌تواند به نفع شما  باشد. خوب است هنگام خرید پوشاک به رگالهایی که  کارهای حراج روی آنها قرار دارند نیز سر بزنید،چرا که آیتم‌های مناسب و معقولی پیدا کنید که از لباس‌های جدید، ارزان‌تر هستند و مناسب استایل شما نیز می باشند. لباس شنا در زمستان  ارزانتر است ودر نتیجه زمستان بهترین زمان برای چنین خریدی خواهد بود. دقیقا مانند تابستان که خوب است در آن اقدام به خرید ژاکت‌ها و پالتوهای زمستانی کنید. شما می‌توانید در فروشگاه‌های لباس رگالهایی  از آیتم‌های خارج از فصل پیدا کنید که فروشندگان نیز مشتاق فروش آنها هستند و  آنها را با قیمت‌های مناسب ارائه می دهند ; این امر بدان معنا نیست که آن آیتم‌ها مشکل دارند   بلکه فقط فصل فروش آنها گذشته است. شما با خرید این کالاها  در زمستان سال آینده یک گام جلوتر خواهید بود و می‌توانید پول بیشتری برای خرج کردن در تعطیلات  داشته باشید.

خوشپوشی، یکی از شروط لازم  زندگی امروزی است و بهتر است برای خرید کردن دقت کافی صرف کرد تا بتوان بهترین خرید را در کمترین زمان ممکن انجام داد.امیدواریم  نکات فوق در هنگام خرید به کارتان بیاید وتجربه لذتبخش یک خرید دلچسب و کارآمد را برایتان بدنبال داشته باشد .